اسناد فاش شده نشان می دهد که چگونه خبرگزاری رویترز مخفیانه به عنوان ابزاری برای نفوذ انگلیس در سراسر جهان عمل می کند – RT Op-ed

اسناد فاش شده نشان می دهد که چگونه خبرگزاری رویترز مخفیانه به عنوان ابزاری برای نفوذ انگلیس در سراسر جهان عمل می کند – RT Op-ed

رویترز یکی از بزرگترین شبکه های خبری در جهان است که متن بی نظیری از روزنامه نگاران را در اختیار آنها قرار می دهد که می توانند از آنها استفاده مجدد کنند. آنچه که افراد می دانند این است که بودجه برخی از این مطالب توسط دولت انگلیس برای تأمین منافع جهانی لندن تأمین می شود.

در میان بخشهایی از پرونده های مخفی اداره خارجه ، مشترک المنافع و توسعه انگلستان (FCDO) که اخیراً توسط گروه تجاوزگر ناشناس منتشر شده است ، مقالاتی وجود دارد که بنیاد تامسون رویترز (TRF) را نشان می دهد – “خیریه” arm – از طرف وایت هال درگیر اقدامات جنگ اطلاعاتی شده است.

این تلاش ها بخشی از تلاش گسترده تری برای شیطان پرستی ، بی ثبات سازی و منزوی کردن روسیه ، در داخل و خارج کشور است. به دستور وایتهال ، TRF مخفیانه روزنامه نگاران روسی را پرورش داده ، شبکه های نفوذی را در داخل و خارج روسیه ایجاد کرده و تبلیغات طرفدار وایتهال ، ضد مسکو را در مناطق روسی زبان گسترش داده است.

این فعالیتها بصورت جامع بوده است در معرض قرار گرفتن توسط روزنامه نگار ماکس بلومنتال. مناقصه های TRF برای پروژه های ارسال شده به FCDO انجام شد امضاء شده توسط مدیر عامل آن مونیک ویلا ، مدیر عامل سابق رویترز رسانه و اکنون مشاور مدیر عامل تامسون رویترز ، پیشنهاد می کند که این شرکت به طور مستقیم در بالاترین سطح در عملیات خرقه و خنجر شاخه “غیرانتفاعی” خود نقش دارد.

علاوه بر این ، موارد ارسالی بنیاد همچنین نقش موذیانه ای را که در پیشبرد اهداف مالی ، ژئوپلیتیکی و عقیدتی لندن در سایر نقاط جهان بازی کرده است ، نشان می دهد.

ادامه مطلب





به عنوان مثال ، یک پرونده جزئیات چگونه TRF دارد “[established] خدمات خبری “ که در “کشورهای مورد علاقه” به FCDO به عنوان مثال ذکر شده از این فعالیت ، ایجاد Aswat Masriya ، یک است “مستقل” رسانه ، توسط TRF در پی 2011 انقلاب مصر.

عملیات مخفیانه بود تأمین می شود توسط FCDO با مبلغ 2 میلیون پوند ، و دفاتر Newswire در قاهره را تمام کنید ، که“از حقوق و دستمزد ، منابع انسانی و پشتیبانی امنیتی برخوردار است.”

“[Aswat Masriya] تا زمان تعطیل شدن به پیشروترین سازمان رسانه های محلی مستقل مصر تبدیل شد … محتوای آن برای سندیکا به صورت رایگان در سراسر منطقه ارائه می شد “ سند می بالد. “در سال 2016 ، [it] به یکی از 500 وب سایت برتر پر بازدید در مصر تبدیل شد. “

به طرز حیرت انگیزی ، فرد مسئول برای راه اندازی این پلت فرم Will Church ، “رئیس پروژه های روزنامه نگاری” TRF بود. یک رزومه فاش شده نشان می دهد که وی نقش برجسته ای در عملیات مخفی مختلف سازمان تأمین بودجه FCDO در روسیه داشته است.

یک TRF هنوز باقی مانده است مشخصات از تلاش Aswat Masriya ادعا می شود 300 مصری از طریق این پروژه آموزش دیده اند ، این ارتش از روزنامه نگاران هر هفته بیش از 300 داستان تولید می كند ، كه هفتهانه بیش از 50 رسانه در سراسر جهان آنها را به طور مناسب انتخاب می كنند.

دلیل منطقی انگلستان برای شروع مجدد این سرمایه گذاری در زمان چنین آشفتگی نمی تواند روشن تر باشد. برکناری رهبر دیرینه مصر حسنی مبارک در سال 2011 و انتقال دشوار این کشور به دموکراسی ، نمایانگر فرصت ها و چالش های مهمی برای وایت هال بود.

انقلاب و به دنبال آن انتخاب محمد مرسی ، نامزد اخوان المسلمین ، توانایی تهدید منافع اقتصادی قابل توجه لندن در قاهره و منطقه را داشت. ایجاد یک “خنثی” پلتفرم خبری که برای مصرف داخلی و بین المللی محتوا صادر می کند ، به FCDO اجازه می دهد تا با وقایع در کشور ، درجه ای از کنترل روایت را حفظ کند.




همچنین در rt.com
انگلستان درخواست خود را در گشودن درهای خود به روی هنگ کنگرز بیش از حد ارزیابی می کند … این اقدامی مبتنی بر نوستالژی شاهنشاهی



Aswat Masriya’s سایت اینترنتی دیگر کاربردی نیست ، اما صفحه فیس بوک آن بسیار روشن کننده است. به عنوان مثال ، آن را بدون انتقاد گزارش شده رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی “رانش زمین” پیروزی انتخابات در سال 2014.

در آن رأی گیری ، رئیس سابق ارتش ، که کودتایی را که یک سال قبل مرسی را برکنار کرد ، رهبری کرد ، 96.91 درصد باورنکردنی دریافت کرد – کل حیرت انگیز ، حداقل تا حدی قابل توضیح است که پس از دستگیری بیشتر نامزدهای دیگر یا کنار گذاشته شدن وی ، بدون هیچ گونه چالشی ، نژاد جای تعجب ندارد ، ناظران خارجی ادعا شده روند بسیار کمتر از استانداردهای دموکراتیک بود.

یک سال قبل ، نیروهای امنیتی مصر تحت فرماندهی سیسی با بی رحمی یک اعتراض را در میدان رابعه العدویه در قاهره سرکوب کردند ، حداقل 817 نفر را کشتار کردند – دیده بان حقوق بشر آن را لقب داد “شاید بزرگترین کشتار جمعی معترضان در یک روز در تاریخ معاصر باشد.”

“با استفاده از نفربرهای زرهی ، بولدوزر ، نیروی زمینی و تیرانداز ، پرسنل پلیس و ارتش به اردوگاه موقت اعتراض حمله کرده و معترضان را مورد اصابت گلوله قرار دادند.” سازمان ثبت شده. با این حال ، چندان اشاره ای به خونریزی توسط Aswat Masriya نشده است.

ادامه مطلب



پول در صدر حقوق بشر قرار گرفته است زیرا انگلیس 2.6 میلیارد پوند اسلحه تیرانداز ، سپر ضد شورش ، گاز اشک آور و اسلحه به رژیم های

برعکس ، خروجی بارها و بارها مقاله ای را به اشتراک گذاشت گزارش نویسی در مورد نتایج تحقیقات رسمی در مورد این قتل عام ، که ادعا می کند خود معترضان را مسئول کشته شدگان می داند “آغاز شده” حمله به نیروهای امنیتی. ادعای عفو بین الملل مبنی بر اینکه این کاوشگر سفیدی است که به طور خاص برای محافظت از نیروهای امنیتی در برابر هرگونه انتقاد ایجاد شده بود ، ذکر نشده بود.

به همین ترتیب ، رئیس جمهور سیسی گفتن کنگره در نوامبر 2016 مبنی بر اینکه نباید از آزادی ها و حقوق بشر در مصر برداشت کرد “یک دیدگاه غربی” به واسطه “تفاوت در چالش ها و شرایط محلی و منطقه ای” بدون نظر یا تحلیل همراه تبلیغ شد.

با حساب خود وایت هال ، قاعده سیسی بوده است نمونه سازی شده با شکنجه های رو به افزایش ، خشونت پلیس ، تجاوز به زندانیان ، ناپدید شدن اجباری ، مرگ در بازداشت و سایر وحشت ها. از کشور است تقریبی 100000 نفر جمعیت زندانی ، 60،000 زندانی سیاسی هستند.

علی رغم آگاهی از این وضعیت وخیم – و FCDO قاهره را به عنوان یک گروه طبقه بندی می کند “کشور اولویت دار حقوق بشر” – محکومیت های رسمی از لندن وجود ندارد. در واقع ، سفیر انگلیس در قاهره جان کسون چنین کرده است استقبال سیسی برای “ساخت یک کشور با ثبات تر ، مرفه و دموکراتیک”، زوج مداحی کردن دولت او “اقدامات امنیتی سخت”. دلیل ظاهری چنین ناآگاهی آشکار ارادی توسط خود دیپلمات در سال 2016 ارائه شد.

“ما افتخار می کنیم که بزرگترین سرمایه گذار مصر هستیم و تجارت ما سالانه بیش از 1.5 میلیارد پوند ارزش دارد. اما ما گرسنه بیشتر هستیم او گفت.

به همین ترتیب ، هیچ اثری از این فضای بدتر حقوق بشر نمی تواند از خروجی Aswat Masriya کشف شود. این پلتفرم سرانجام در مارس 2017 بسته شد. بیانیه مطبوعاتی همراه است اشاره شد که TRF قادر به انجام آن نبود “منبع مالی پایدار برای سیستم عامل پیدا کنید.”

ناشناخته است که چرا FCDO تصمیم گرفت پشتیبانی از خروجی را متوقف کند ، خصوصاً با توجه به اینکه احتمالاً نفوذ آن در داخل و خارج مصر قابل توجه بود – همان دولت های روابط عمومی تولیدی “بیش از 80،000 داستان متنی و چندرسانه ای” که بودند “رایگان برای جمهوری” به انگلیسی و عربی. شاید هدف اصلی خود را تأمین کرده باشد ، یعنی اطمینان از نصب یک دولت مناسب و منطقی در قاهره.

در این صورت ، اولین باری نیست که روزنامه نگاران رویترز توسط وایتهال برای اهداف بدخیم مسلح می شوند. در سال 1948 ، FCDO ایجاد شده دپارتمان تحقیقات اطلاعات (IRD) ، یک سازمان مخفی ضد اطلاعاتی شوروی که تأثیر لرزه ای بر گزارش رسانه ها در طول وجود خود داشته است.




همچنین در rt.com
عصبانیت اتحادیه اروپا در نزاع دیپلماتیک انگلستان نشان می دهد که چیست ، یک شبکه پسران خرده پا بیش از پرداختن به مسائل بزرگ بیشتر بر وضعیت تمرکز کرده است



زمانی که در سال 1977 منحل شد ، این یکی از بزرگترین بخشهای FCDO بود. در سال 1949 ، IRD فقط 52 نفر كارمند داشت ، كه در لندن مستقر بودند – تا اواسط دهه 1960 ، 390 نفر از جمله 48 نفر در خارج از كشور را استخدام كرد ، بودجه هنگفتي را تحسين مي كرد و هفتگي با MI5 ، MI6 و سرويس جهاني BBC هماهنگ مي شد.

“[IRD] پخش تبلیغات بی وقفه (به عنوان مثال مخلوطی از دروغهای آشکار و واقعیت های تحریف شده) در میان روزنامه نگاران عالی رتبه که برای آژانس ها ، روزنامه ها و مجلات مهم کار می کنند … و همچنین هر کانال موجود دیگر “ روزنامه نگاران پل لشمر و جیمز اولیور دارند اشاره شد. “این کار در خارج از کشور برای بی اعتبار کردن احزاب کمونیست در اروپای غربی که ممکن است با استفاده از ابزارهای کاملاً دموکراتیک بخشی از قدرت را بدست آورند ، و در داخل کشور برای بی اعتبار کردن چپ انگلیس کار کرد.”

ادامه مطلب



قاتلان اسلامگرا در حال بازی در سیستم عدالت انگلستان هستند ، عدالت قربانیان را انکار می کنند ، مردم را در معرض خطر قرار می دهند و ما را با لیوان

در طول عمر خود ، IRD نقشی اساسی در برداشتن رهبر اندونزی سوکارنو از قدرت ، منتهی شدن به مرگ حداقل نیم میلیون نفر. پشتیبانی ورود انگلیس به جامعه اقتصادی اروپا ، پیشگام اتحادیه اروپا ؛ و از ارتش انگلیس حمایت اساسی کرد فعالیت ها در ایرلند شمالی در مراحل ابتدایی “مشکلات”.

علاوه بر این ، در ژانویه سال 2020 بود فاش شد که در اواخر دهه 1960 ، FCDO از طریق IRD بودجه ایجاد سرویس خاورمیانه رویترز را تأمین کرد تا متنهایی را به زبان انگلیسی و عربی در مورد رویدادهای محلی و جهانی برای استفاده مجدد توسط روزنامه نگاران در سطح بین المللی – به روش دقیق Aswat Masriya – فراهم کند. این حساب بانکی مکمل یارانه های محرمانه موجود به پایگاه های خبری آمریكای لاتین رویترز توسط FCDO از طریق یك شركت مقابل است.

“دلیلی وجود دارد که باور کنیم رویترز پذیرای ایده ای است که باید در ازای آن چیزی بدهند … چه [the UK government] در واقع احتمال تأثیرگذاری در کل اندازه گیری خروجی رویترز وجود دارد ، “ یک پرونده FCDO طبقه بندی نشده اظهار داشت. “در اینجا فرصتی برای تکامل یک رابطه وجود دارد [with] رویترز[UK] منافع باید با توافق جدید تأمین شود. “

این یک افشاگری بود که باعث اعتراض شد – سخنگوی رویترز گفت بی بی سی “ترتیب” بود “مطابق با اصول اعتماد ما نیست و ما امروز این کار را نمی کنیم.”

“رویترز هیچ بودجه دولتی دریافت نمی کند ، و اخبار مستقل و بی طرفانه را در هر قسمت از جهان ارائه می دهد.” اضافه شد

چنین اطمیناناتی به دنبال فاش شدن این پرونده های حساس FCDO کاملاً توخالی به نظر می رسد – و مصر احتمالاً تنها کشوری است که رویترز به دستور مخفیانه وایتهال در آن نفوذ سیاسی و / یا عملیات تغییر رژیم را اجرا کرده است.

همان سندی که بیانگر اسودات Masriya است به آن اشاره دارد “سیستم عامل های مشابه” ایجاد شده توسط رویترز – منبع، در زیمبابوه ، و میانمار اکنون در برمه – برای تأمین راه اندازی شده است “رایگان” اخبار برای شهروندان کشورهای متبوع و انگلیسی زبانان به طور یکسان. مطمئناً قابل توجه است که هر دو کشور – مانند مصر – زمانی در میان دارایی های سلطنتی لندن به حساب می آیند.

جای تعجب نیست که پوشش کودتای نظامی اخیر در Naypyitaw در حال حاضر به طور برجسته در وب سایت دومی وجود دارد ، اگرچه عجیب و غریب هیچ اشاره ای به TRF در هر کجا یافت نمی شود.

برای توضیح در این باره به بنیاد تامسون رویترز مراجعه شده است.

فکر می کنید دوستانتان علاقه مند می شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید!

اظهارات ، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً از نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر RT نیست.

Share