آموزشی

نکاتی که باید هنگام خرید لپ تاپ استوک بررسی کنید

نکاتی که باید هنگام خرید لپ تاپ استوک بررسی کنید

راهنمای خرید لپ تاپ استوک،اپن باکس، دست دوم (نکاتی که باید هنگام خرید لپ تاپ استوک بررسی کنید)

خرید لپ‌تاپی نو با توجه به شرایط فعلی بازار ایران همیشه امکان‌پذیر نیست و در حال‌حاضر لپ‌تاپ‌ها یکی از گران‌ترین گجت‌های دنیا فناوری محسوب می‌شوند. تورم، تحریم، عدم مجوز واردات برخی برندها و کالاها، مشکلات گسترده‌ای برای کاربران ایجاد کرده و در طرف مقابل منجر به داغ شدن بازار لپ تاپ استوک،اپن باکس و دست دوم شده است.

توصیه میکنیم قبل از خرید اینگونه لپ تاپ ها نکات زیر را رعایت کنید:

نیاز خود را بشناسید

از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

تست سلامت ظاهری و بدنه

تست نمایشگر

تست پورت‌ها و اتصالات

تست صفحه کلید و تاچ‌پد

تست وب‌کم، بلندگو و وای فای

‌‌تست باتری

تست پردازنده، رم، گرافیک و هارد

نکات مهم در خرید لپ تاپ استوک و اپن باکس- دیجی سین

اول نیاز خود را بشناسید:

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید لپ تاپ باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، شناخت نیازمان است. برای مثال برخی از کاربران صرفا برای تماشای فیلم، سریال و یا انجام برخی پروژه‌های دانشگاهی سبک،فعالیت های روزمره، ترید، حسابداری و از این قبیل فعالیت ها به لپ تاپ نیاز پیدا می‌کنند.برخی دیگر برای انجام بازی،استفاده از نرم افزارهای سنگین طراحی و...لپ تاپ لازم دارند از طرفی خرید لپ تاپ نو هم می‌تواند کمی هزینه‌بر باشد.

پیشنهاد میشه اگر از مواردی مانند گرافیک، پردازنده، رم ... اطلاعات دقیقی ندارین بهتره از مشورت با متخصصین این حوزه قافل نشین. مرکز تخصصی دیجی سین برای راهنمایی و کمک به انتخاب لپ تاپ موردنیاز شما بصورت رایگان اینجاست، فقط کافیه تماس بگیرید.

از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید:

فروشگاه‌های اینترنتی زیادی وجود دارند که نماد الکترونیک دارند و لپ‌تاپ‌های استوک، دست دوم یا ریفربیشد می‌فروشند. پس اگر نمی‌خواهید به‌صورت حضوری لپ‌تاپ دست دوم بخرید، سراغ فروشگاه‌هایی بروید که نماد الکترونیک داشته باشند و چه‌بهتر لپ‌تاپ فروخته‌شده را گارانتی هم بکنند. به‌علاوه، اکثر این سایت‌ها مهلت تست چندروزه هم در اختیارتان قرار می‌دهند تا بتوانید همه قسمت‌های لپ‌تاپ را بررسی کنید. به صفحات اینستاگرام و وب‌سایت‌هایی که اعتبار خاصی ندارند، اعتماد نکنید.

بررسی سلامت ظاهری و بدنه:

بدنه لپ تاپ را به خوبی بررسی بکنید و اطمینان حاصل کنید که دستگاه ضربه جدی نخورده باشد. همچنین لولای لپ تاپ (اتصال صفحه نمایش با بدنه ) را بررسی کنید،از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

تست نمایشگر:

نمایشگر را  از تمام زوایا بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد. وجود کوچکترین نقطه سیاه‌رنگ و همچنین کوچکترین نقطه روشن در نمایشگر می‌تواند خبر از نقص در صفحه نمایش بدهد.

اما روش راحت‌تری هم وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم آن را انجام دهید. سری به وب‌سایت eizo monitor test بزنید. در این وب‌سایت شما میتونید تست های مختلف مربوط به عملکرد مانیتور رو انجام بدید.

بررسی لپ تاپ استوک- مانیتور-دیجی سین

تست پورت‌ها و اتصالات:

سعی کنید که همه درگاه‌ها (پورت ها) را بررسی کنید. اگر لپ‌تاپ را از فروشگاهی می‌خرید که به شما مهلت تست می‌دهد، فرصت کافی دارید که همه درگاه‌ها را بررسی کنید، ولی اگر حضوری لپ‌تاپ را می‌خرید، حتما یک حافظه‌ی فلش و هدفون همراهتان داشته باشید که بتواند حداقل درگاه‌های USB و خروجی صوتی را تست کنید. به طور کلی برای هر پورت که به آن نیاز دارید، وسیله‌ای جهت تست تهیه کنید.

تست صفحه کلید و تاچ‌پد:

اسکرول، زوم کردن، سوایپ و به طور کلی هرآنچه که می‌توان با تاچ‌پد انجام داد را به خوبی بررسی کنید. اما در هر صورت خرابی تاچ‌پد می‌تواند در قیمت تاثیرگذار باشد! ولی از کیبورد به‌سادگی نگذرید. کلیدها را کاملا تست کنید(بصورت جداگانه) تا مطمئن شوید که همه آن‌ها درست کار می‌کنند.

تست وب‌کم، بلندگو و وای فای:

یک موسیقی پخش کنید، ولوم صدا را کم و زیاد کنید، خودتون رو با وبکم ببینید عکس بگیرید، به اینترنت وصل شوید و یک وبگردی کوچیک داشته باشید.در نتیجه از عملکرد وبکم، بلندگو و وای فای مطمئن میشوید.

‌‌تست باتری:

محتمل‌ترین خرابی مربوط به باتری لپ تاپ است. قطعه‌ای که اگر مالک قبلی آن را تعویض نکرده باشد، در ۹۰ درصد موارد کاربر جدید را کلافه خواهد کرد. مچنین باید شارژر را به‌دقت بررسی کنید که به خوبی به باتری متصل شود تا مشکلی هنگام شارژ گریبان‌گیر شما نشود. اگر باتری بتواند در شرایط عادی ۲ الی ۳ ساعت (یا بیشتر) دوام بیاورد خوب است

تست پردازنده، رم، گرافیک و هارد:

از نرم‌افزار CPU-Z استفاده کنید که هم اطلاعات کاملی را از لپ‌تاپ در اختیارتان قرار می‌دهد و هم تست استرس خیلی خوبی دارد. اگر هم لپ‌تاپ مخصوص بازی یا برای کارهای گرافیکی می‌خرید، می‌توانید از نرم‌افزار 3DMark استفاده کنید تا شرایط عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی لپ‌تاپ را تحت فشارهای سنگین بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *